Overzicht nieuwsberichten

Een positieve impact maken

Een positieve impact maken

Het maken van een positieve impact is wat mij drijft, waarom ik 's ochtends uit bed kom en waarom ik 18 jaar geleden bij Unilever ben gaan werken. Een bedrijf dat groot genoeg is om zaken in beweging te zetten en echt ambitieus is om een positieve impact op de samenleving te maken. Veranderingen In die 18 jaar heb ik veel zien veranderen. In de samenleving en binnen Unilever. Mensen maken zich steeds meer zorgen over hoe producten zijn geproduceerd, of dit op duurzame en verantwoorde wijze is, over klimaatverandering en over hun gezondheid. Om maar een paar hoofdbrekens te noemen. In die periode hebben we binnen Unilever onze doelen nog veel ambitieuzer gesteld en in 2010 vastgelegd in het Unilever Sustainable Living Plan. Zo willen we onder andere de klimaatimpact van onze producten door de hele keten heen halveren in 2030 en al onze grondstoffen uit duurzame landbouw betrekken.
Campagne Vanuit deze doelstellingen voeren we in Nederland al 8 jaar campagne samen met Nationale Postcode Loterij en Albert Heijn. en de Nationale Postcode Loterij. We leggen de focus op een dagje geen vlees eten met de Vega Favorieten-campagne. Er bestaat niet één oplossing om klimaatverandering te stoppen, er zijn allerlei stappen noodzakelijk waarin iedereen wat kan doen. Minder vlees eten is daar één van. Met deze campagne willen we laten zien hoe makkelijk en lekker dat is.
Vegetarische opties Met onze merken Knorr, Unox en De Vegetarische Slager willen wij het voor iedereen heel makkelijk maken om af en toe een dagje geen vlees te eten. Zoals met de vegetarische receptalternatieven op de Knorr Wereldgerechten en de vegetarische alternatieven van Unox (zoals de stoofpotjes en de rookworst). En natuurlijk met de hoogwaardige vleesvervangers van De Vegetarische Slager, voor iedereen die zijn favoriete gerechten met dezelfde sappige bite van vlees, graag vegetarisch maakt. Mij maakt dat trots en ik hoop dat u dankzij de Vega Favorieten-cadeaukaart geïnspireerd raakt om de recepten te proberen. En laat ons vooral weten wat u ervan vindt en welke vegetarische producten u graag nog meer zou willen zien. Anniek Mauser
Directeur Duurzaamheid Unilever Benelux
Fotograaf: Peter Bak
Deel dit bericht